Een evenement organiseren?

  • 13 februari 2020

Een evenement organiseren is niet zo evident en vraagt veel papierwerk. Hierbij is het vragen van vergunningen en andere ondersteuning een belangrijk onderdeel van jullie evenement.

In het verleden moest je verschillende e-formulieren invullen om vergunningen aan te vragen. Je kwam ook bij verschillende diensten terecht die de aanvraag behandelden. Via Veurne kan je bij Eagle terecht om jouw evenement volledig in orde te brengen!

Het werken met dit portaal heeft een pak voordelen:

  • Alles zit voortaan in één dossier en al je vergunningen komen in één beweging bij de organisator goedgekeurd terug (geluid, inname openbaar domein, signalisatie, verkeersreglement, veiligheidsoverleg, tijdelijke publiciteit, bewegwijzering ...)
  • Eenmaal je dossier is aangemaakt in Eagle kun je het dossier simpel kopiëren voor een nieuw werkjaar of een volgende organisatie. De volgende keer heb je dus minder werk.
  • Alle communicatie verloopt via één dossierbehandelaar.
  • Eens het dossier is ingediend, kan je het dossier aanvullen met zaken die je nog niet wist bij de indiening of je werd bevraagd door de dossierbehandelaar naar tekortkomingen.

Een zaal huren of materiaal ontlenen?

Een ontmoetingscentrum van Veurne huren doe je via webshopveurne.recreatex.be.

Materiaal ontlenen (tafels, stoelen, vlaggen, podia ...) doe je via www.veurne.be/ontlening-materiaal.

Je vindt heel wat informatie via www.veurne.be/vrije-tijd/evenement-of-privefeest-organiseren.

Vind je toch de weg niet?? Maak dan een afspraak via www.veurne.be/nl/afspraak-maken.

Kies voor Dienst Grondgebiedszaken en klik op evenement van publieke aard – problemen bij aanvraag toelating.